La Vilavella i La Vall d'Uixó

El dia de nochebuena, a les 8:00 eixirem de Rafelbunyol cap a La Vilavella, per a realitzar una ruta de 2:30 hores, que Joano tenia previst ensenyar-li a Quique. S’apuntàrem uns quants més per a que ens servirà de repàs, ja que pel dia que era. no el podíem fer, com ja és habitual, per la vesprada.
En 35 minuts estàvem en el punt d’eixida, el Calvari de Vilavella. Només eixir, efectivament allò va ser un calvari perque sembla que Joano no vol ser menys que Orchillés i ens arreà un port de muntanya sense cap calentament.
Les vistes a la Plana són meravelloses i la pista en perfectes condicions fins on acaba. Ens vam fer unes fotos en l’aljub i continuarem per una senda cap avall, molt bonica, però amb alguns trams que férem a peu, fins arribar a la font de Cabres que no brollava, a pesar de tindre una eixeta per a retindré l’aigua en un dipòsit.
Ens ferem unes fotos i de nou cap amunt fins arribar a una altra pista que ens pujà al Puntal d’Artana (600 m). Val la pena l’esforç per a contemplar les vistes que gràcies a la bici podem gaudir. Curiosament, vam ens vam creuar i compartir la ruta amb senderistes, però no amb altres bikers, sols un que anava solitari. A partir d’aquest punt, el més alt de la ruta iniciàrem una llarga i agradable baixada per una pista excel·lent que invitava a llançar-se i deixar-se dur cap a l’esmorzar en La Vall d’Uixó. A les 11:05, vam esmorzar en un que ens deixà entrar la bicis i que ens serví com cal. Vam estar una hora amb cremadet de ron, caragillo i demés.
Després de l’esmorzar a les 12:00 agafàrem les bicis per anar 15 minuts per carretera fins La Vilavella per a pujar als vehicles i tornar a Rafelbunyol a festejar els nadals amb la consciència tranquil·la per haver cremat moltes calories i així poder menjar amb satisfacció els torrons.